سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]

کتاب سلیم بن قیس

دستورابوبکربرای حمله وآتش زدن خانه

عمر فرستاد وکمک خواست مردم آمدند تا داخل خانه شدند وامیر المؤمنین(علیه السلام)هم سراغ شمشیرش رفت.

قنفذ نزد ابو بکر برگشت در حالیکه می ترسید علی (علیه السلام) با شمشیر سراغش بیاید چرا که شجاعت وشدت عمل آن حضرت را می دانست.

ابوبکر به قنفذگفت:برگرد،اگر از خانه بیرون آمد(دست نگه دار) وگرنه در خانه اش به او هجوم بیاور واگر مانع شد خانه را بر سرشان به آتش بکشید ! قنفذ ملعون آمدوبا اصحابش بدون اجازه به خانه هجوم آوردند. علی(علیه السلام)سراغ شمشیرش رفت ،ولی آنان زودتر به طرف شمشیر آن حضرت رفتند،وبا عده زیادشان برسر او ریختند.عده ای شمشیرها را به دست گرفتند وبرآن حضرت حمله ور شدند و اورا گرفتند وبرگردن او طنابی انداختند !!

               

مجروح شدن حضرت زهرا(سلام الله علیها)بدست قنفذ

حضرت زهرا (سلام الله علیها )جلو در خانه ،بین مردم و امیرالمؤمنین (علیه السلام)مانع شد.قنفذ ملعون با تازیانه به آن حضرت زد ،بطوریکه وقتی حضرت از دنیا می رفت دربازویش از زدن او اثری مثل دستبند برجای مانده بود.خداوند قنفذ را وکسی که  اورا فرستاد لعنت کند.

 

 

 اسرارآل محمد،سلیم بن قیس،ص225

شهادت حضرت زهرا و محسن(علیهما السلام)

قنفذ ـ که خدا او را لعنت کند ـ فاطمه(سلام الله علیها) را با تازیانه زد آن هنگام که خود را بین او وشوهرش قرارداد،وعمر پیغام فرستاد که اگرفاطمه بین توواومانع شد اورا بزن.قنفذ اورا به سمت چهارچوب درخانه اش کشانید ودر را فشار داد بطوری که استخوانی از پهلویش شکست و جنینی سقط کرد،وهمچنان در بستر بود تا در اثر همان شهید شد. 

                                                   اسرار آل محمد(ص)،ص230



کلمات کلیدی :

[ نظر:() ]
ن : عاشق روح الله
ت : 88/2/14:: 8:55 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.