سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نزد نیکوترین گمانم به تو باش ای گرامی ترین گرامیان! و مرا با عصمت تأیید فرما و زبانم را به حکمت بگشای . [امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعای استغفار ـ]

13 جمادی الثانی(شنبه) وفات حضرت ام البنین(س)مادر قمر بنی هاشم

ام البنین

در این روز در سال 64 ق حضرت ام البنین(س) همسر امیرالمونین(ع) و مادر قمربنی هاشم از دنیا رحلت فرمودند.

نام مبارک آن حضرت ،فاطمه و کنیه شریفش ام البنین است،و آن حضرت به همین کنیه معروفند.پدر آن حضرت حزام بن خالد و مادرش لیلی دختر شهید بن ابی عامر است.

امیرالمونین آن حضرت را به همسری برگزید و خداوند چهار پسر بنام های:عباس(ع)،عبدالله،جعفر و عثمان بایشان عنایت فرمود که همگی در کربلا شهید شدند.

بانوانی که از کربلا به مدینه مراجعت کردند در خانه ایشان عزاداری می کردند.آن حضرت اگر چه در کربلا نبود ولی از ناله و گریه قرار نداشت و همه روزه به بقیع می رفت و آنقدر جانسوز مرثیه می خواند که مروان با آن قساوت قلب گریه می کرد.

هنگامی که زن ها اورا ام البنین خطاب می کردند و تسلیت می دادند،می فرمود:دیگر مرا ام البنین نخوانید...

این گریه و زاری ادامه داشت تا بدردو حیات گفت



کلمات کلیدی :

[ نظر:() ]
ن : عاشق روح الله
ت : 91/2/14:: 6:12 عصر

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.